Ehdot - MateMundo.fi
§ 1. Määritelmät
- Säännöt - nämä säännöt ja määräykset, jotka määrittelevät verkkokaupan kautta etämyyntisopimusten solmimisen periaatteet, näiden sopimusten täytäntöönpanon periaatteet, etämyyntisopimuksen osapuolten oikeudet ja velvollisuudet sekä valitusmenettelyn periaatteet. Sähköisesti tarjottavien palvelujen osalta säännöt ja määräykset ovat sähköisistä palveluista annetun lain 8 §:ssä tarkoitettuja sääntöjä ja määräyksiä.
- Asiakas - täysin oikeustoimikelpoinen luonnollinen henkilö, oikeushenkilö tai oikeushenkilöllisyyttä vailla oleva organisaatioyksikkö, jolle laissa myönnetään oikeuskelpoisuus ja joka tekee etämyyntisopimuksen Myyjän kanssa.
- Kuluttaja – luonnollinen henkilö, joka tekee elinkeinonharjoittajan kanssa oikeustoimen, joka ei liity suoraan hänen taloudelliseen tai ammatilliseen toimintaansa.
- Yksittäinen yrittäjä - luonnollinen henkilö, joka tekee liiketoimintaansa suoraan liittyvän etämyyntisopimuksen, kun tämän sopimuksen sisällöstä käy ilmi, että se ei ole luonteeltaan ammatillista tämän henkilön kannalta, erityisesti hänen elinkeino- ja toimintansa aiheesta johtuen, joka on asetettu saataville elinkeino- ja tietokeskuksen määräysten perusteella.
- Yrittäjä - luonnollinen henkilö, oikeushenkilö tai organisaatioyksikkö, joka ei ole oikeushenkilö ja jolle laissa annetaan oikeuskelpoisuus ja joka harjoittaa omissa nimissään taloudellista tai ammatillista toimintaa.
- Myyjä:.
Venusti sp. z o.o.,
info@matemundo.fi,
NIP 6121860348,
REGON 366578876. - Myyjän rekisteröity toimipaikka:.
Ostrowskiego 9/129,
53-238 Wrocław. - Internet-kauppa - Myyjän ylläpitämä verkkosivusto, joka on saatavilla sähköisissä osoitteissa: https://matemundo-fi.iai-shop.com, jonka kautta Asiakas voi saada tietoa tuotteista ja niiden saatavuudesta sekä ostaa Tavarat tai tilata palvelun.
- Etämyyntisopimus – Verkkokaupan kautta tehty sopimus Tavaroiden myynnistä/sopimus digitaalisen palvelun tai digitaalisen sisällön toimittamisesta (jos sovellettavissa).
- Tavarat – irtainta tavaraa, jonka Asiakas voi ostaa verkkokaupasta.
- Digitaalinen palvelu – palvelu, jonka avulla kuluttaja voi:
- tietojen tuottaminen, käsittely, tallentaminen tai käyttäminen digitaalisessa muodossa;
- kuluttajan tai muiden tämän palvelun käyttäjien lataamien tai luomien tietojen jakaminen digitaalisessa muodossa;
- muut vuorovaikutusmuodot tietojen kautta.
- Digitaalinen sisältö – tiedot tuotetaan ja tarjotaan digitaalisessa muodossa.
- Verkkokaupan tietosuoja- ja evästekäytäntö – asiakirja, joka sisältää yksityiskohtaiset säännöt henkilötietojen käsittelystä ja evästeiden käytöstä. Tietosuoja- ja evästekäytäntö on käyttöehtojen liitteenä 3, ja se on saatavilla osoitteessa https://matemundo-fi.iai-shop.com/eng-privacy-and-cookie-notice.html.
- Pysyvä väline - tarkoittaa materiaalia tai työkalua, jonka avulla Asiakas tai Myyjä voi tallentaa henkilökohtaisesti Asiakkaalle tai Myyjälle osoitettuja tietoja siten, että tiedot ovat tulevaisuudessa käytettävissä tietojen käyttötarkoituksiin sopivan ajan ja joka mahdollistaa tallennettujen tietojen toistamisen muuttumattomina, erityisesti sähköposti.
- Sähköinen tilauslomake – sähköinen tilausmenettely, jonka Myyjä asettaa Ostajan saataville.
- Sähköinen palautuslomake – sähköinen palautusmenettely, jonka Myyjä tarjoaa Ostajan käyttöön; saatavana osoitteessa https://matemundo-fi.iai-shop.com/returns-open.php.
- Sähköinen reklamaatiolomake – Myyjän ostajalle tarjoama sähköinen korvausvaatimusmenettely; saatavana osoitteessa https://matemundo-fi.iai-shop.com/rma-open.php.
- Tilauksen lähettäminen - Tilauksen vahvistaminen napsauttamalla ""-painiketta asiakkaan toimesta, jota pidetään asiakkaan lähettämänä sitovana aikomuksena tehdä etämyyntisopimus Myyjän kanssa.
- Tili - Tiettyyn Asiakkaaseen ja Asiakkaan tekemiin tilauksiin ja Asiakkaan tekemiin etämyyntisopimuksiin liittyvä Verkkokauppaan ja Myyjän ICT-järjestelmään tallennettu tietojoukko, jota käyttämällä Asiakas voi tehdä tilauksia ja määräajassa - peruuttaa tai muokata ja tehdä etämyyntisopimuksia.
- Tilauksen käsittelyn mielipide tai mielipide yksittäisistä tuotteista – subjektiiviset lausunnot ja arvosanat, jotka annetaan tähtien muodossa 1–5.
- Tilaustilaus – tilaus, joka luodaan automaattisesti osana tilausta.
- Tilaus – sähköinen palvelu, joka mahdollistaa tilaustilausten automaattisen luomisen tietyille Tuotteille Asiakkaan valitseman toistuvuuden mukaan ilman erillisiä tilauksia ennen tilauksen valmistumista.
- Jaksottaiset maksut – ovat Operaattorin tarjoaman IdoPay-maksupalvelun käsittelemiä maksuja, jotka suoritetaan automaattisesti tietyissä jaksoissa ja joita käytetään Tilaustilausten maksamiseen Ostajan Tilauksen alussa antaman suostumuksen perusteella (Kortinhaltijan maksumääräys).
- Operaattori – IdoPayments sp. z o.o. jonka sääntömääräinen kotipaikka on 30 Piastów Avenue, 71-064 Szczecin, merkitty yrittäjärekisteriin, jota pitää Szczecin-Centrumin piirioikeus Szczecinissä, kansallisen tuomioistuinrekisterin 13. kauppaosasto numerolla 0000859711, NIP: 8252266EG6:85226. 387039893, osakepääoma: 800 000,00 PLN. Toimitusosoite: al. Piastów 30, 71-064 Szczecin, josta käytetään myös nimitystä "IdoPayments", joka on 19. elokuuta 2011 annetun maksupalvelulain (Lakilehti 2020, kohta 794, sellaisena kuin se on muutettuna) 2 artiklan 16 kohdassa tarkoitettu kansallinen maksulaitos [jäljempänä: " "].
- Kortti – Visa- tai International- tai Mastercard International -järjestelmän mukaisesti myönnetty maksukortti, joka on näiden järjestelmien sääntöjen mukaan valtuutettu suorittamaan tapahtumia ilman fyysistä läsnäoloa.
- Pikaostostavat – Google Pay- tai Express Checkout -toiminnolla tehdyt ostokset, joiden avulla voit suorittaa ostoksesi yhdellä napsautuksella.
- Myyntiasiakirja - verokuitti, ALV-lasku tai sähköinen verokuitti (e-paragon tai e-lasku) PDF-tiedostona toimitettuna Ostajan sähköpostiosoitteeseen.
§ 2 Yleiset määräykset
- sähköisesti tarjottavien palvelujen tyypit ja laajuus:
- myyntisopimusten tekeminen verkossa - Internet-kaupassa myytävien tuotteiden osalta,
- Rekisteröinnin ja tilin käytön periaatteet Internet-kaupan puitteissa,
- mielipiteiden, kommenttien ja arvioiden lisääminen - Asiakas voi lisätä mielipiteensä tai kommentin tilaukseensa,
- sähköpostien lähettäminen, jossa Myyjä vahvistaa tilauksen vastaanottamisen, mahdollisen maksun vastaanottamisen, tilauksen hyväksymisen käsittelyyn.
- Verkkokaupan käyttö on mahdollista, jos Asiakkaan käyttämä tietokonejärjestelmä täyttää seuraavat tekniset vähimmäisvaatimukset:
- verkkoselaimet nykyisessä versiossa, esim.:
- Firefox
- Chrome
- Microsoft Edge
- mikä tahansa ohjelma PDF-muotoisten tiedostojen katseluun.
- verkkoselaimet nykyisessä versiossa, esim.:
- Internet-kaupan sivuilla oleva sisältö, mukaan lukien kuvaukset tavaroista ja hinnoista, muodostaa kehotuksen tehdä sopimus siviililain 71 artiklan mukaisesti.
- Myyjä saattaa nämä ehdot ja liitteet saataville etusivulla olevan linkin kautta ennen etämyyntisopimuksen tekemistä, sen aikana ja sen jälkeen. Ostaja voi ladata ja tulostaa sen.
- Varmistaakseen tarjottuihin palveluihin liittyvien viestien ja tietojen välityksen turvallisuuden Verkkokauppa toteuttaa tarjottavien palvelujen turvallisuusasteen mukaisia teknisiä ja organisatorisia toimenpiteitä, erityisesti toimenpiteitä, joilla estetään asiattomat henkilöt hankkimasta ja muuttamasta Internetin kautta siirrettyjä henkilötietoja.
§ 3 tilaukset
- Tilauksen tekeminen Verkkokaupassa voidaan tehdä Tilin kautta tai valita vaihtoehto ostaa ilman rekisteröitymistä, jolloin luodaan sisäinen (tekninen) tili, jonka avulla Myyjä voi tallentaa tilaukseen liittyviä tietoja, joiden perusteella Asiakas voi luoda Tilin. Sisäistä tiliä säilytetään, kunnes tiedot poistetaan järjestelmästä, Tili suljetaan tai lain mukainen henkilötietojen säilytysaika umpeutuu.
- Ostos tehdään täyttämällä verkkokaupan sivuilla oleva sähköinen tilauslomake tai valitsemalla pikaostostavat. Tilattujen tuotteiden valinta tapahtuu lisäämällä ne ostoskoriin. Sähköisessä tilauslomakkeessa ilmoitetaan muun muassa mitä Tavaraa, millä hinnalla ja mitkä määrät Asiakas haluaa tilata ilmoittamaansa paikkaan. Asiakas toteuttaa asianmukaiset tekniset toimenpiteet näyttöön tulevien viestien perusteella.
- Kun asiakas on syöttänyt kaikki tarvittavat tiedot, yhteenveto tehdystä tilauksesta tulee näkyviin. Tilausyhteenveto sisältää tiedot seuraavista: Myyjän tunnistetiedot, tilauksen kohde, tilattujen Tavaroiden yksikkö ja kokonaishinta, mukaan lukien toimitus- ja muut mahdolliset kulut, valittu maksutapa, valittu toimitustapa, toimitusaika ja -kustannukset.
- Jos sopimuksen kohteena on sellaisen Digitaalisen sisällön tai Digitaalisten Palvelujen toimittaminen, joita ei ole tallennettu aineelliselle välineelle tai sähköisesti tai etänä tarjottavat palvelut - Tilauksen tekemiseen vaadittavassa lisävalintaruudussa, joka sijaitsee Sähköisessä tilauslomakkeessa, Kuluttaja antaa seuraavan suostumuksen: "Suostun sellaisen digitaalisen sisällön toimittamiseen, jota ei ole tallennettu aineelliselle välineelle tai palvelun päättymispäivää 14 päivää ennen palvelun alkamispäivää. sopimuksen ja tunnustaa peruuttamisoikeuden menettämisen". Myyjä vahvistaa edellä mainitun suostumuksen vastaanottamisen sähköpostitse.
- Tilauksen tekeminen edellyttää, että sähköisessä tilauslomakkeessa on annettava pakollisiksi merkityt henkilötiedot, hyväksyttävä käyttöehtojen sisältö, lähetettävä Tilaus painamalla painiketta "".
- Asiakkaan sähköisen tilauslomakkeen lähettäminen muodostaa sitovan aikomuksensa tehdä etämyyntisopimus näiden ehtojen sisällön mukaisesti.
- Etämyyntisopimus katsotaan tehdyksi sillä hetkellä, kun Myyjä hyväksyy Sähköisen tilauslomakkeen, mikä vahvistetaan näyttämällä Ostajalle viesti, jossa vahvistetaan tilauksen hyväksyminen ja annetaan sen numero.
- Etämyyntisopimuksen solmimisen jälkeen asiakas saa sähköpostilla vahvistuksen tehdystä tilauksesta, joka sisältää: tilauksen hyväksymisvahvistuksen ja lopullisen vahvistuksen kaikista tärkeistä Tilauksen osista ja tehdyn etämyyntisopimuksen yleisistä ehdoista (verkkokaupan ehdot, mukaan lukien Liitteet nro 1 ja 2), myyjän tietojen toimivuudesta, myyjän tietojen toimivuudesta. Myyjän myynnin jälkeen tarjoamista palveluista sekä sopimuksen peruuttamisen tavoista ja vaikutuksista. Ohjeet sopimuksen peruuttamisen tavoista ja vaikutuksista ovat liitteessä 1.
- Kunnes Myyjä aloittaa tilauksen käsittelyn:
- Asiakas voi muuttaa tilaustaan käyttämällä Sähköinen tilauslomake -sivulla olevaa teknistä ratkaisua ja käymällä koko tilauspolun uudelleen läpi. Tilausta muutetaan tekemällä uusi tilaus, joka korvaa aiemmin tehdyn tilauksen. Vaihtoehtoisesti Asiakkaan suorittama maksu hyvitetään uuteen tilaukseen ja liiallisen maksun sattuessa palautetaan sille pankkitilille, jolta maksu suoritettiin.
- Asiakas voi peruuttaa tilauksensa valitsemalla "Peruuta tilaus" -vaihtoehdon Sähköinen tilauslomake -sivulla.
- Jos Asiakas peruuttaa tilauksen, Myyjä palauttaa saamansa maksun 3 arkipäivän kuluessa. Maksu palautetaan Asiakkaan käyttämää maksutapaa käyttäen.
- Tilauksen käsittelyaika on 1–10 työpäivää sopimuksen tekopäivästä.
§ 4 Maksu
- Verkkokauppa tarjoaa mahdollisuuden maksaa ennakkomaksuna, . Maksulykkäys on mahdollinen Myyjän kanssa erikseen sovituissa tilanteissa.
- Tavarat voidaan maksaa sähköisellä tilauslomakkeella tilauksen yhteydessä valitulla tavalla.
- Verkkokaupan tällä hetkellä käytettävissä olevat prepaid-maksutavat ovat saatavilla osoitteessa https://matemundo-fi.iai-shop.com/eng-payments.html.
- Ostoprosessin jälkeen Myyjä antaa vastaavan myyntiasiakirjan.
§ 5 Toimitus
- Sähköisellä tilauslomakkeella asiakas valitsee toimitustavan merkitsemällä valintansa.
- Jos Asiakas ei nouta tavaroita, mikä johtaa Tavaran palauttamiseen Myyjälle - Myyjä voi vetäytyä myyntisopimuksesta, kun hän on soittanut Asiakkaalle ostoprosessissa annetulla sähköpostilla sopimuksen täyttämiseksi. Sopimuksesta peruuttaminen tapahtuu antamalla Asiakkaalle ilmoitus sähköpostiviestinä.
- Kohdassa 2 mainitussa tilanteessa Myyjä on velvollinen välittömästi palauttamaan Asiakkaalle Asiakkaan ostamista tuotteista saamansa maksun.
- Verkkokaupan tällä hetkellä saatavilla olevat toimitustavat ovat saatavilla osoitteessa https://matemundo-fi.iai-shop.com/eng-delivery.html.
§ 6 Sopimuksen peruuttaminen - sähköinen palautuslomake
- Etämyyntisopimuksen tehnyt kuluttaja voi 14 päivän kuluessa peruuttaa sen ilman syytä. Jos etämyyntisopimus perutaan - sopimusta ei katsota tehdyksi.
- Yksittäisellä Yrittäjällä on myös oikeus peruuttaa sopimus tämän sopimuksen kohtien 6 ja 7 ehtojen mukaisesti. Siltä osin kuin näiden ehtojen kohdissa 6 ja 7 viitataan Kuluttajaan, sillä tarkoitetaan myös Yksittäistä Yrittäjää.
- Jos peruutetaan sopimus - Kuluttaja vastaa vain välittömistä Tavaran palautuskustannuksista.
- Kuluttajan lausunnossa on selvästi ilmaistava halunsa perua sopimus, erityisesti Kuluttaja voi:
- käytä sähköistä palautuslomaketta, joka on saatavilla verkkokaupan verkkosivuilla: https://matemundo-fi.iai-shop.com/returns-open.php.
- peruuttaa sopimus käyttämällä liitteenä 2 olevaa peruuttamislomaketta - lähettämällä se Myyjän rekisteröityyn osoitteeseen.
- Myyjä vahvistaa välittömästi pysyvällä välineellä kohdan 1 ja 2 mukaisella tavalla toimitetun sopimuksen peruuttamisilmoituksen vastaanottamisen.
- Laitteen lähettäminen ennen sen voimassaolon päättymistä riittää määräajan noudattamiseen.
- Sopimuksen peruuttamisaika alkaa:
- sopimukselle, jota täyttäessään Myyjä toimittaa Tavarat, velvollinen luovuttamaan niiden omistusoikeuden - Kuluttajan tai kolmannen osapuolen, joka ei ole Kuluttajan osoittama rahdinkuljettaja, haltuunotto, ja sopimus, joka:
- sisältää useita tuotteita, jotka toimitetaan erikseen, erissä tai osissa – viimeisen tuotteen, erän tai osan haltuunotosta alkaen;
- koostuu tavaroiden säännöllisestä toimituksesta tietyn ajanjakson aikana – ensimmäisestä tavarasta lähtien;
- muissa sopimuksissa - sopimuksen tekopäivästä.
- sopimukselle, jota täyttäessään Myyjä toimittaa Tavarat, velvollinen luovuttamaan niiden omistusoikeuden - Kuluttajan tai kolmannen osapuolen, joka ei ole Kuluttajan osoittama rahdinkuljettaja, haltuunotto, ja sopimus, joka:
- Sopimuksen peruuttamisilmoituksen muoto (näiden sääntöjen liite 2) ja tiedot peruuttamisoikeuden käyttämisestä (näiden sääntöjen liite 1) toimitetaan sähköisessä muodossa.
- Jos irtisanoudutaan Digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun toimittamista koskevasta sopimuksesta, myyjä voi estää kuluttajaa käyttämästä digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua edelleen, erityisesti estämällä kuluttajaa pääsemästä digitaaliseen sisältöön tai digitaaliseen palveluun.
- Jos kuluttaja peruuttaa digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun toimittamista koskevan sopimuksen, hän lopettaa kyseisen digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun käyttämisen ja sen tarjoamisen kolmansien osapuolten käyttöön.
- Etämyyntisopimuksen peruuttamisoikeus ei koske 30.5.2014 lain 38 §:ssä tarkoitettuja sopimuksia. (Lakilehti 2019, kohta 134) kuluttajan oikeuksista, muun muassa sopimuksista:
- sellaisen palvelun tarjoamisesta, josta kuluttaja on velvollinen maksamaan hinnan, jos Myyjä on suorittanut palvelun kokonaisuudessaan kuluttajan nimenomaisella ja etukäteen antamalla suostumuksella, jolle on ennen suorituksen alkamista ilmoitettu, että hän menettää myyjän suorituksen jälkeen oikeuden peruuttaa sopimus ja on tunnustanut tämän.
- jossa hinta tai korvaus riippuu rahoitusmarkkinoiden heilahteluista, jotka eivät ole elinkeinonharjoittajan hallinnassa ja jotka voivat tapahtua ennen peruuttamisajan päättymistä;
- jonka suorituskohde on esine, joka ei ole esivalmistettu, valmistettu kuluttajan ohjeiden mukaan tai tarkoitettu vastaamaan kuluttajan yksilöllisiin tarpeisiin;
- jonka suorituskohteena on suljetussa pakkauksessa toimitettu tuote, jota ei voi palauttaa avattuaan terveys- tai hygieniasyistä, jos pakkaus on avattu toimituksen jälkeen;
- ääni- tai kuvatallenteiden tai tietokoneohjelmien toimittamiseen suljetussa pakkauksessa, jos pakkaus avataan toimituksen jälkeen;
- digitaalisen sisällön toimittaminen, jota ei toimiteta aineellisella välineellä, josta kuluttaja on velvollinen maksamaan hinnan, jos Myyjä on aloittanut suorituksen kuluttajan nimenomaisella ja etukäteen antamalla suostumuksella, jolle on ennen suorituksen aloittamista ilmoitettu, että Myyjän suorituksen jälkeen kuluttaja menettää oikeuden peruuttaa sopimus ja on tunnustanut tämän;
- jonka kohteena on pilaantuva esine tai esine, jonka säilyvyysaika on lyhyt ja joissa esityksen kohteena ovat esineet, jotka ovat luonteeltaan erottamattomia muista tavaroista toimituksen jälkeen;
- sanoma-, aikakaus- tai aikakauslehtien toimittamiseen, lukuun ottamatta tilaussopimusta;
- päätetty julkisella huutokaupalla;
- majoituksen tarjoamiseen muuhun kuin asumiseen, tavarankuljetukseen, autonvuokraukseen, ateriapalveluun, vapaa-aikaan, viihteeseen, urheiluun tai kulttuuritapahtumiin liittyviin palveluihin, jos sopimuksessa on määrätty palvelun suorituspäivä tai -aika;
- jos suorituksen kohteena on alkoholijuomat, joiden hinnasta on sovittu myyntisopimusta tehtäessä ja joiden toimitus voi tapahtua vasta 30 päivän kuluttua ja joiden arvo riippuu markkinoiden vaihteluista, joihin elinkeinonharjoittaja ei voi vaikuttaa;
§ 7 Sopimuksen peruuttamisen vaikutukset
- Myyjä on velvollinen 14 päivän kuluessa tavaran myyntiä koskevan sopimuksen peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta palauttamaan kuluttajalle kaikki kuluttajan suorittamat maksut, mukaan lukien toimituskulut, myyjän tarjoaman halvin toimitustavan mukaisesti.
- Maksujen palautus tapahtuu Kuluttajan käyttämää maksutapaa käyttäen.
- Jos Kuluttaja käyttää peruuttamisoikeuttaan - käyttää sähköistä palautuslomaketta - rahat palautetaan valitsemallaan tavalla ja Kuluttajan ilmoittamalle pankkitilille.
- Jos Myyjä ei ole tarjoutunut noutamaan Tavaroita Kuluttajalta itse, Myyjä voi pidättää Kuluttajalta saamansa maksun palautuksen, kunnes hän on vastaanottanut tavarat takaisin tai Kuluttaja on toimittanut todisteen niiden palauttamisesta sen mukaan, kumpi tapahtuu ensin.
- Myyjä voi tarjota kuluttajalle, että hän noutaa tavarat häneltä itse. Jos Myyjä ei kuitenkaan ole tehnyt tällaista tarjousta - Kuluttajan tulee palauttaa tavarat myyjälle (tai myyjän vastaanottamaan valtuutetulle henkilölle) välittömästi, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa päivästä, jona hän peruutti sopimuksen. Määräajan noudattamiseksi riittää, että tavarat palautetaan ennen sen voimassaolon päättymistä. Kuluttajan palauttamat tavarat tulee lähettää myyjän kotipaikan osoitteeseen. Palauttaakseen Tuotteet Myyjälle Kuluttaja voi käyttää Smile.pl-palvelua.
- Kuluttaja on vastuussa tavaroiden arvon alenemisesta, joka johtuu niiden käytöstä enemmän kuin on tarpeen tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan varmistamiseksi.
- Kuluttaja ei voi vetäytyä sopimuksesta, jos digitaalinen sisältö tai digitaalinen palvelu toimitetaan vastineeksi hinnan maksamisesta ja jos Digitaalinen sisältö tai Digitaalinen Palvelu ei ole sopimuksen mukainen, ei ole olennaista.
- Myyjä voi pyytää palauttamaan sen aineellisen välineen, jolla se on toimittanut Digitaalisen sisällön, 14 päivän kuluessa Kuluttajan peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. Kuluttajan on palautettava tietoväline välittömästi ja myyjän kustannuksella.
- Myyjä on velvollinen palauttamaan hinnan vain siihen osaan, joka vastaa sopimuksen vastaista digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua ja digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua, jonka toimitusvelvollisuus on laskenut sopimuksen peruuttamisen vuoksi.
§ 8 Valitus
- Valituksen tavaran virheestä tai siitä, että tavarat eivät ole tehdyn etämyyntisopimuksen mukaisia, voidaan tehdä:
- sähköisen valituslomakkeen kautta;
- kirjallisesti Myyjän kotipaikan osoitteeseen tai sähköpostitse osoitteeseen info@matemundo.fi.
- Ilmoituksessa on mainittava virhe, joka Ostajan näkemyksen mukaan Tavaralla on vaatimuksia Myyjää kohtaan, ja mahdollisuuksien mukaan - dokumentoida mainittu virhe ja esittää todiste Tavaroiden verkkokaupasta ostamisesta. Myyjä vastaa valitukseen 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta. Jos hän ei ole vastannut edellä mainitussa määräajassa, katsotaan, että hän on hyväksynyt valituksen. Myyjän on vastattava valitukseen Ostajalle kirjallisesti tai pysyvällä välineellä.
- Toimenpiteet, jotka ostajan on ryhdyttävä valituksen tekemiseen, mukaan lukien valituksen kohteena olevien Tavaroiden toimitustapa Myyjälle, ilmoitetaan eri vaiheissa sähköisessä valituslomakkeessa.
- Jos Myyjä pitää reklamaatiota perusteltuna: Myyjä vastaa Tavaroiden vaihto-, korjaus- ja toimituskulut, mukaan lukien toimituskulut.
- Myyjä on vastuussa Kuluttajalle sekä Yksittäiselle Yrittäjälle Tavaran virheestä etämyyntisopimuksen kanssa 30.5.2014 annetusta kuluttajan oikeuksista johtuvien periaatteiden mukaisesti.
- Myyjä on vastuussa tavaroiden toimitushetkellä etänä tehdyn ja kahden vuoden kuluessa siitä luovutetun kauppasopimuksen vastaisuudesta, ellei Myyjän määrittelemä Tavaran käyttöaika ole pidempi.
- Myyjä korjaa tai vaihtaa tavarat 14 päivän kuluessa valituksen vastaanottamisesta. Korjaus- tai vaihtokustannukset, mukaan lukien erityisesti posti-, kuljetus-, työ- ja materiaalikulut, vastaa Myyjä.
- Kuluttajan on annettava Myyjän saataville korjattavat tai vaihdettavat tuotteet. Myyjä noutaa tavarat omalla kustannuksellaan. 6.
- Myyjä toimittaa tavarat virheettöminä ja on vastuussa Yrittäjälle ostettujen tuotteiden virheistä siviililain ehtojen mukaisesti.
- Digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun toimittaminen Kuluttajalle tai Yksityiselle Yrittäjälle tulee tapahtua 30.5.2014 kuluttajanoikeuslaista johtuvien periaatteiden mukaisesti.
- Digitaalinen sisältö katsotaan toimitetuksi, kun Digitaalinen sisältö tai keinot, jotka mahdollistavat pääsyn Digitaaliseen sisältöön tai Digitaalisen Sisällön lataamiseen, on asetettu Kuluttajan saataville tai Kuluttajan itsenäisesti tähän tarkoitukseen valitsemalle fyysiselle tai virtuaaliselle laitteelle tai kun Kuluttaja tai tällainen laite on käyttänyt sitä.
- Digitaalinen sisältö katsotaan toimitetuksi, kun Kuluttaja tai fyysinen tai virtuaalinen laite, jonka Kuluttaja on itsenäisesti valinnut tähän tarkoitukseen, on käyttänyt sitä.
- Myyjä saa digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun sopimuksen mukaiseksi 21 päivän kuluessa siitä hetkestä, kun kuluttaja on ilmoittanut myyjälle sopimustenvastaisuudesta ja ilman kuluttajalle kohtuutonta haittaa, ottaen huomioon niiden luonne ja käyttötarkoitus. Myyjä vastaa kustannuksista, jotka aiheutuvat Digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun saattamisesta Sopimuksen mukaiseksi.
§ 9 lausunnot
- Lausunnon tilauksen käsittelystä tai lausunnon tuotteesta voi antaa verkkokaupassa käynnin aikana napsauttamalla Tuotteen vieressä olevaa käyttöliittymää tai napsauttamalla sähköpostissa olevaa linkkiä. Lausunnon lisääminen on vapaaehtoista ja maksutonta. Asiakas voi antaa vain yhden Arvion tilauksen sisällä. 2.
- Asiakas voi antaa arvioinneissa tähtiluokituksen 1–5 ja lisätä suullisen kommentin, joka on rajoitettu 65 535 merkkiin.
- Arviot tallennetaan ja näytetään julkisesti verkkokaupan verkkosivustolla sekä verkkosivuilla https://zaufaneopinie.smile.pl ja https://trustedreviews.smile..
- Myyjä vahvistaa Mielipiteet käyttämällä sähköpostiosoitetta, jota käytettiin kyseisten Tavaroiden ostoprosessissa. Mielipide, jonka on antanut henkilö käyttämällä ostoprosessissa käytettyä sähköpostiosoitetta - on merkitty Kaupan verkkosivuilla kommentilla "ostolla vahvistettu mielipide". Kaikki muut mielipiteet merkitään "mielipiteiksi, joita ei ole vahvistettu ostolla".
- Myyjä voi julkaista mielipiteitä tietystä tuotteista muista verkkokaupoistaan.
- Myyjä ei muuta mielipiteitä niiden sisällön tai myönnettyjen tähtien osalta.
- Ostaja on yksin ja yksin vastuussa mielipiteen sisällöstä. Myyjä pidättää oikeuden poistaa mielipiteen lain ja näiden ehtojen mukaisesti.
- Tietojen, jotka ovat totuudenvastaisia, harhaanjohtavia, mautonta, aggressiivista, loukkaavaa tai ilmeisen moraalitonta, lähettäminen on kiellettyä. Ei myöskään ole hyväksyttävää ladata sisältöä, joka on laitonta, loukkaa kolmansien osapuolten oikeuksia tai on vilpillistä kilpailua. 9.
- Asiakas sitoutuu olemaan sijoittamatta sisältöä, joka sisältää linkkejä ulkoisille verkkosivustoille, on myynninedistämis- tai mainontaluonteista tai sisältää kolmansien osapuolien henkilötietoja.
- Arvioinnin sisältö voidaan piilottaa muilta Kaupan käyttäjiltä Asiakkaan nimenomaisesta pyynnöstä, mutta myönnetty tähtiluokitus sisällytetään Kaupan ja Tuotteen kokonaisarvioon.
§ 10 Immateriaalioikeudet
- Asiakas vakuuttaa, ettei hänellä ole oikeuksia, mukaan lukien tekijänoikeudet tai lähioikeudet, hänen julkaisemiinsa arviointeihin ja lausuntoihin, lukuun ottamatta oikeutta käyttää Verkkokauppaa ehdoissa määritellyllä tavalla. Asiakkaalla ei ole oikeutta tallentaa, jäljentää, asettaa saataville, julkistaa tai levittää sisältöä, ellei tällainen oikeus johdu lain määräyksistä tai näistä käyttöehdoista.
- Asiakkaalla ei ole oikeutta millään tavalla puuttua verkkokaupan sisältöön, etenkään sen sisältöön, rakenteeseen, muotoon, grafiikkaan, toimintamekanismiin tai muihin osiin.
- Asettamalla Verkkokauppaan mielipiteitä, jotka ovat tekijänoikeus- ja lähioikeuksista annetun lain 4.2.1994 tarkoittamia teoksia - Asiakas myöntää Myyjälle ei-yksinomaisen ja vastikkeeton lisenssin, ajallisesti ja alueellisesti rajoittamattoman, käyttää näitä teoksia Myyjän toimesta sekä oikeuden myöntää jokaiselle sellainen alilisenssin saattaminen saataville. sen yksilöllisesti valitsemassa paikassa ja aikana (Internet). Lupa myönnetään kaikille sen myöntämishetkellä tiedossa oleville käyttöaloille, erityisesti seuraaville käyttöaloille:
- teoksen tallennuksen ja monistamisen alalla millä tahansa tekniikalla - erityisesti painatuksella, reprografialla, magneettitallennuksella, digitaalisella tekniikalla, eli käyttämällä mitä tahansa tekniikkaa millä tahansa audiovisuaalisella tai visuaalisella tietovälineellä, erityisesti audiovisuaalisilla levyillä, CD-levyillä, tietokonelevyillä, multimediaverkossa, mukaan lukien Internet ja niihin liittyvät online-palvelut sekä monistaminen, tallennus, käyttö Internetissä, sisäisen muistin muodossa, sähköisessä muodossa, mainonnassa, monistuksessa.
- teoksen kokonaisuuden tai sen osien tai minkä tahansa osien käyttö mahdollisuudella tehdä tietyn verkkomedian luonteesta johtuvia muutoksia - kaikissa julkaisuissa, erityisesti verkko-, digitaalisissa, uutiskirjeissä ja tiedoissa, yksin tai yhdessä muiden teosten tai teosten osien kanssa; käyttö kokonaan tai osittain myynninedistämis- ja mainontatarkoituksiin, erityisesti audiovisuaali-, ääni- ja mediamainonnan muodossa.
- alkuperäiskappaleen tai sen kopioiden, joihin teos on kiinnitetty, kaupankäynnin puitteissa - markkinointi, lainaus, alkuperäisen tai kopioiden liisaus,
- teoksen levittämisen puitteissa muulla kuin edellä määritellyllä tavalla - julkinen esittäminen, näyttely, näytteillepano, jäljentäminen sekä yleisradio ja uudelleenlähetys sekä teoksen saattaminen yleisön saataville tavalla, joka mahdollistaa jokaisen pääsyn siihen valitsemassaan paikassa ja valitsemaansa aikaan,
- teosten käyttö myynninedistämis- ja markkinointitarkoituksiin;
- Asiakkaan tilin tai Lausunnon poistaminen luvun 9 kohdan 8 mukaisesti ei vaikuta edellä mainitun lisenssin voimassaoloon.
§ 11. Myynnin säännöt Tilausmallissa.
- Myyjä voi tarjota Ostajalle sähköisen palvelun tilauksen muodossa.
- Tilauksen käyttäminen mahdollistaa valittujen Tavaroiden syklisen toimituksen Asiakkaan ilmoittamin aikavälein ilman tarvetta tehdä myöhempiä tilauksia ennen tilauksen valmistumista. Tilauksen maksaminen tapahtuu yksinomaan syklisen maksumekanismin avulla ja vain yhdellä kortilla.
- Kortin tilauksen peruuttaminen tilauksesta päättää tilauksen.
- Toistuviin maksuihin liittyvät tapahtumat käsitellään vain, jos Kortinhaltija on rekisteröitynyt etukäteen Operaattoriin (tai tahoon, jonka kautta Operaattori käsittelee tapahtumia). Rekisteröinnin tarkoituksena on varmistaa, että Cyclic Maksun tilaava Asiakas on veloitettavan Kortin laillinen haltija. Ennen Kortin rekisteröintiä Tapahtumasivustolle Asiakkaan tulee antaa suostumus säännölliseen laskutukseen käynnistämällä Syklinen maksu -palvelu. Suostumus tallennetaan Operaattorin palveluun.
- Asiakas tekee tilauksen valitsemalla tämän ostotavan sähköisestä tilauslomakkeesta. Vahvistus Tilauksen luomisesta lähetetään välittömästi Ostajan sähköpostiosoitteeseen, joka on ilmoitettu ensimmäisen Tilaustilauksen yhteydessä.
- Asiakas hallinnoi Tilausta tilin kautta käytettävissä olevien vaihtoehtojen mukaisesti.
- Tilaus on voimassa toistaiseksi.
- Myyjä lähettää Asiakkaalle sähköpostiviestin Tilaustilauksen luomisesta, jossa on aihe, määrä, hinta, valmistumispäivä ja päivämäärä, jolloin kortilta nostetaan varoja - viimeistään 3 päivää ennen varojen nostoa Kortilta.
- Asiakas voi lopettaa tilauksen milloin tahansa. Tilauksen irtisanominen asiakkaan toimesta merkitsee Toistuvien maksujen mukaisten myöhempien maksujen suostumuksen peruuttamista. Tässä tilanteessa toista tilaustilausta ei luoda.
a). Tilauksen päättäminen tapahtuu siten, että Ostaja valitsee vaihtoehdon "Lopeta tilaus" kyseisen Tilauksen asetuksista, jotka ovat käytettävissä asiakkaan kirjautuessa tililleen.
b). Ostaja voi myös irtisanoa Tilauksen lähettämällä sähköpostia myymälän henkilökunnalle info@matemundo.fi. - Myyjä voi päättää lopettaa tilausten tarjoamisen.
- Tilausmuutokset, mukaan lukien muutokset tilauksen hintaan, tehdään vain Asiakkaan etukäteen antamalla selkeällä suostumuksella.
- Jos Kortin veloitusyritys epäonnistuu, Asiakkaalle ilmoitetaan sähköpostitse, että maksua ei voida periä. Mahdollisia syitä, miksi maksua ei voida veloittaa, ovat: Kortilla olevien varojen puute, Kortin vanheneminen tai tekniset ongelmat.
- Jos varoja Kortilta ei nosteta, Tilaustilaus peruuntuu.
- Tilaustilaus täytetään vasta onnistuneen varojen noston jälkeen Kortilta.
§ 12 Loppumääräykset
- Nämä käyttöehdot ovat voimassa 1.1.2014 alkaen.
- Jos jotakin näiden käyttöehtojen ehtoja muutetaan tai mitätöidään toimivaltaisen viranomaisen tai tuomioistuimen päätöksellä, muut määräykset pysyvät voimassa ja sitovat Myyjää ja Asiakasta.
- Myyjä pidättää oikeuden muuttaa näitä käyttöehtoja. Ennen uusien määräysten voimaantuloa tehdyt sopimukset pannaan täytäntöön niiden määräysten perusteella, jotka olivat voimassa sopimuksen tekopäivänä.
- Sääntöihin ja ehtoihin liittyvien riitojen ratkaisemiseen sovelletaan Puolan lakia. Nämä riidat ratkaistaan paikallisessa toimivaltaisessa yleisessä tuomioistuimessa. Asiakas, joka on Kuluttaja, voi myös käyttää tuomioistuimen ulkopuolisia tapoja käsitellä valituksia ja esittää vaatimuksia. Kaikki tiedot tuomioistuimen ulkopuolisista valitusten käsittelystä ja vaateiden käsittelystä löytyvät Kilpailu- ja kuluttajansuojaviraston verkkosivuilta: www.uokik.gov.pl. Samalla ilmoitamme, että mainitut menettelyt ovat luonteeltaan vapaaehtoisia ja molempien osapuolten on hyväksyttävä ne.
§ 13. Liite 1 - Tiedot peruuttamisoikeuden käyttämisestä
- Sinulla on peruuttamisoikeus seuraavin ehdoin Kuluttajalle ja Yksityiselle Yrittäjälle.
Sinulla on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisaika päättyy 14 päivän kuluttua:- myyntisopimuksen tapauksessa siitä päivästä, jona otat tavarat haltuunsa tai jona valitsemasi kolmas osapuoli, joka ei ole rahdinkuljettaja, ottaa tavarat haltuunsa;
- jos kyseessä on sopimus, joka sisältää velvoitteen siirtää omistusoikeus useille erilleen toimitetuille lähetyksille siitä päivästä lähtien, jona saat viimeisen tavaran haltuunsa tai jolloin sinun ilmoittamasi kolmas osapuoli, joka ei ole rahdinkuljettaja, saa viimeisen tavaran hallintaansa;
- kun kyseessä on sopimus, jossa määrätään erissä tai osissa toimitettujen tavaroiden omistusoikeuden siirrosta päivästä, jona saat haltuunsa viimeisen erän tai osan tai jona kolmas osapuoli, joka on muu kuin rahdinkuljettaja ja jonka olet ilmoittanut, saa viimeisen erän tai osan hallintaansa;
- tavaroiden säännöllistä toimitusta koskevien sopimusten osalta määritellyksi ajanjaksoksi päivästä, jona saat ensimmäisen tavaran haltuunsa tai jona valitsemasi kolmas osapuoli, joka ei ole rahdinkuljettaja, saa ensimmäisen tavaran haltuunsa;
- jos on kyse palvelujen toimittamisesta tai digitaalisesta sisällöstä, jota ei toimiteta aineellisella välineellä, sopimuksen tekopäivästä.
- Voit käyttää peruuttamisoikeuttasi ilmoittamalla asiasta meille, esim.: Venusti sp. z o.o., Ostrowskiego 9/129, 53-238 Wrocław, puh , info@matemundo.fi päätöksestäsi peruuttaa tämä sopimus yksiselitteisellä lausunnolla (esimerkiksi postitse, faksilla tai sähköpostitse lähetetyllä kirjeellä).
- Voit käyttää peruuttamislomakemallia, mutta se ei ole pakollista.
- Voit myös täyttää sähköisen palautuslomakkeen, joka on saatavilla verkkokaupan verkkosivuilla: https://matemundo-fi.iai-shop.com/returns-open.php. Jos käytät tätä vaihtoehtoa, lähetämme sinulle viipymättä peruuttamisilmoituksesi vastaanottoilmoituksen pysyvällä välineellä.
- Peruuttamisajan noudattamiseksi riittää, että lähetät peruuttamisoikeuden käyttöäsi koskevan ilmoituksen ennen peruuttamisajan umpeutumista.
- Jos peruutat tämän sopimuksen, hyvitämme sinulle kaikki sinulta saamasi maksut, mukaan lukien tavaroiden toimituskulut (lukuun ottamatta lisäkustannuksia, jotka johtuvat siitä, että olet valinnut muun toimitustavan kuin tarjoamamme edullisimman vakiotoimituksen), viipymättä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluessa päivästä, jona meille on ilmoitettu päätöksestäsi käyttää tätä sopimusta. Palautamme maksun käyttämällä samaa maksutapaa, jota käytit alkuperäisessä tapahtumassa, ellet ole nimenomaisesti sopinut toisin.
- Jos sopimuksissa, joihin liittyy kohteen omistusoikeuden siirto, emme ole tarjonneet noutaa tuotetta peruutuksen yhteydessä – pidätämme hyvityksen, kunnes olemme vastaanottaneet tuotteen tai kunnes olet toimittanut meille todisteen sen palautuksesta sen mukaan, kumpi tapahtuu ensin.
- Palautettava tuote tulee lähettää seuraavaan varasto-osoitteeseen: Venusti Sp. z o.o., Kolonijna 6c, 21-040 Świdnik, Puola välittömästi ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluessa päivästä, jona ilmoitit meille irtisanoutumisestasi tästä sopimuksesta. Määräaikaa noudatetaan, jos lähetät tuotteen takaisin ennen 14 päivän jakson umpeutumista. Sinun on vastattava tuotteen palauttamisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista.
- Tavaroiden painosta ja mitoista johtuen, jos sopimus perutaan - Tavaran palauttamisesta voi aiheutua tavallista postitoimitusta korkeampia kustannuksia. Jos haluat käyttää kuriiriyritysten palveluita, lähetys voi olla tarpeen lähettää lavalla, mikä on tavallista postilähetystä kalliimpaa.